BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, July 18, 2009

Assalamu'alaikum~



Alhamdulillah... setelah sekian lama tidak diupdate, akhirnya setelah mendapat tau mengenai butir-butir peribadi, ana pun mengambil inisiatif untuk mengupdate blog ni. Agaknya kalo blog ni adalah buku di library, dah berhabuk rasanye... hehe.... Mungkin jugak dah rapuh dimakan ulat buku (kalo library x de air-cond la)... Hmm.. Macam-macam.. Rasanya kalo nak cerita aktiviti-aktiviti yang dah berlaku di Cenfos Nilai tuh macam dah lapuk jugak kot. Tapi x pelaa.... Ana akan cerita juga. Tapi ni cuma aktiviti-aktiviti yang dilakukan oleh akhawat sepanjang Sem 1 sesi 09/10 je.

Okeh, Sem 1 sesi 09/10 telah bermula pada 1 Jun 2009 bagi pelajar-pelajar 2nd year cfsiium tapi untuk pelajar-pelajar 1st year, diorang mula awal sikit sebab ada ta'aruf week. Apa yang ana tulis ni berdasarkan apa yang ana ingat je. Buku catatannya tinggal di Nilai. So, kalo ada yang tertinggal tuh, harap maaf ye! Tarikh2 tu pun ana ingat2 lupa. hehe.....

1st week- kami bermula dengan meng'GEMPUR' adik-adik. Contact sana-sini untuk berkenal-kenalan dengan mereka. Wah! Agak ramai juga ye adik-adik yang masuk Cenfos Nilai ni berdasarkan list yang kami dapat.

2nd week- Kami telah berjumpa dengan adik-adik buat pertama kalinya di perkarangan Masjid BBN. Wah!! X kami sangka yang rupanya kami ni dah jadi senior. Bukan setakat senior tapi juga penggerak di Cenfos Nilai. huhu..... tunggu punya tunggu, rupanya adik-adik ni pun tengah menunggu kami. Kan dah membuang masa tunggu menunggu. Hisy.... tp xpe! Yang penting perjumpaan untuk ta'aruf ni dapat dilaksanakan.
hmm... perjumpaan pertama ni x ramai yang datang tp kami teruskan juga. Yang ana sangat kagum, majoriti yang datang masa ni bukan dari kalangan orang-orang yang kami contact. Wah!! Bagus... Satu permulaan yang baik untuk mencari mad'u baru...

3rd week- Datanglah akak-akak dari Gombak yang diketuai oleh Kak Maryam Muhammad untuk usrah gabungan yang pertama sementara adik-adik ni x ada kumpulan usrah lagi. Macam biasa, dimulakan dengan ta'aruf seterusnya ada sedikit tazkirah, games dan pengenalan mengenai usrah. Kehadiran adik-adik kali ni lebih baik dari yang sebelumnya..

6 July 2009- Kami telah mengadakan iftar jamai'e bersama-sama semua ahli karisma akhawat. Tapi yang datang x ramai sebab ramai yang clash masa dengan kelas. Kami pun teruskan dengan mereka yang hadir. Syukran kepada mereka yang datang juga walaupun kelas habis lambat. Aktiviti petang tu dimulakan dengan bacaan ma'thurat, tadarus qur'an, tazkirah, games dan akhirnya solat dan berbuka bersama-sama.



~games sarang ukhuwah~



antara mereka yang hadir.

9 July 2009- Bermulalah secara rasminya usrah bersama naqibah masing-masing. Usrah untuk adik-adik 1st year ada 5 group manakala sahabat-sahabat 2nd year ada 3 group. Alhamdulillah, kami dibantu oleh makcik serta akak-akak dari JIM IPT untuk mengendalikan sahabat serta adik-adik karisma ni kerana ketandusan naqibah (mak ai!! dahsyat bunyi~). hehe... tapi hakikat kenyataannya memang macam tu.

Alhamdulillah.... selesai lah sudah ana meng'update' aktiviti akhawat di Nilai. Fuh!! Ni baru sikit. Lepas ni kalo ada aktiviti lagi, ana akan pastikan ada gambar. tp pakai camera hp ni low quality sket. tp xpe laa ye. asalkan ada laporan bergambar. Okeh!!
Setakat ini je dulu daripada ana. Sekian, wassalam.


laporan oleh;
~~
Ameerah K-CFSIIUM, Nilai



0 comments: